Home Made Pasta !

Значиии много съм горда ! Отдавна се каних да направя домашна паста и най-накрая дойде и този момент. И съм доста доволна от резултата. Наистина е по-вкусна от готовата и колкото и да е сръткаво си заслужава.
В рецептата от 24 Kitchen пишеше. че ми трябват само яйца и брашно- на 100 гр. брашно-1 яйце, но не е точно така. Аз направих с 400 гр. брашно и 4 яйца, нооо трябва и малко вода и сол. Около 100-150 гр. вода и 1  с. л брашно. Това 400 грама е много. На мен ми остана около 100 гр. и пастата ми стигна за 3-ма, така че не се лъжете с по 200 гр. на човек.
Брашното се слага в купа, заедно със солта и се прави кладенче, където се изсипват яйцата и се замесва тесто. Или по-скоро стават трохи, докато не сложите водата. Тогава вече става тесто, трябва да е много твърдо и не се меси 2-3 мин, както пише, ами поне 10 - яко месене. След като стане гладко и равномерно тесто се оставя в хладилник за 30 мин.
След това се разточва ( ако нямате машинка) на мнооого тънко. Моето се получи с дебелина около 1 мм, и после като сварих пастата пак стана леко дебелко, така че се опитайте на по-тънко. След като го разточих, го нарязах с ножче за пица- на около 5-7 мм широчина, може и обикновен, и тънките ленти се редят на набрашнена точилка. И така, докато свърши тестото.
После се слага във вряща вода със сол, и се вари, докато се свари :) В рецептата пишеше 2-3 мин, но при мен беше 5-7 мин, може би защото не бяха много тънки, но във всички случаи става с опитване.



Плънката ми е любимата-спанак със сущени домати. За 3 порци- 2 връзки спанак се задушават в малко зехтин за около 5 мин. и накрая към тях се прибавят около 5-6 нарязани сушени доматчета и 2 с. л от сосчето.
Невероятно вкусно е !

Коментари